Jag har startat en Youtube kanal!

Nu har jag tänkt och tänkt och sen planerat och provat filma för att sedan ha tvekat och avvaktat och stött på tekniska problem och sedan äntligen publicerat videos på min Youtube kanal!

Kanalen heter: "My so called garden life" och på kanalen kommer tittarna att få följa mig i min trädgård men även i trädgårds och odlingsrelaterade göromål som kanske sker på annan plats. Jag kommer snart presentera 2019-års mål och drömmar och förhoppningsvis kommer det resultera i en intressant Youtube kanal som är värd att följa!


Kanalen är på engelska och varför har jag valt att göra en engelskspråkig kanal?

Jo, då många av de kanaler jag själv följer på Youtube finns i USA och England så vill jag på sikt ha möjlighet att kunna kommunicera med andra likasinnade i världen genom Youtube, vilket blir svårt med en svensk kanal. En andra anledning till att kanalen är på engelska är att jag vill träna min talade engelska och bli mer trygg i att kunna presentera på engelska. Detta blir ett mål i min personliga utveckling som jag ser som en bra bonus!




I denna video till exempel kan du se mina första gurkor till årets fönsterodling!


Jag har hittills endast publicerat videos filmade i en tagning och sedan publicerat dem på Youtube. Nu så håller jag på och letar ett redigeringsprogram som fungerar på min dator och för mig, för att senare kunna göra "snyggare" videoklipp. Men just nu så kände jag att jag ville komma igång och publicera material och inte sitta och vänta tills jag kan göra den mest avancerade videon, så förhoppningsvis kommer filmerna att se mer och mer "proffsiga" ut i framtiden!

Varmt välkommen att prova min Youtube kanal!

/Mia


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett potatis experiment

Min första varmbänk!

Kallbänk