Fyllda pluggbrätten

För några veckor sedan så la jag upp denna bild på instagram #mittsakalladetradgardsliv


Pluggbrätten fyllda med jord fyller mig med stora förhoppningar, drömmar och möjligheter!  Mina två pluggbrätten är av olika storlek.  Det ena innehåller 150 celler (Brätte 1) och det andra 96 celler (Brätte 2), vilket ger möjlighet till väldigt många plantor på liten yta.

Dessa två jordfyllda brätten fylldes med sallats och kålfröer för att kunna ersätta den tidiga sallaten som blivit besk och i vissa fall gått i blom. Samt för att kunna få skörda snabbväxande kålsorter under hösten.  En större beställning av fröer under Impectas sommarrea möjliggjorde denna sådd!

Brätte 1:
Bindsallat "Little Gem"
Bindsallat "Intred"
Bindsallat "Rouge d'Hiver
Plocksallat "Rekord"
Plocksallat "Amerikanischer Brauner"
Baby Leaf mix (redan utplanterad då denna bild togs)
Vintersallat "Baron"

Brätte1: Sallat
Brätte 2:
Grönkål "Red Russian"
Savoykål "Vertus 2"
Spetskål "Early Jersey Wakefield"
Kinesisk Salladskål "Wong Bok"
Pak Choi F1 "Joi Choi"
Persilja Krusbladig "Moss Curled 2"

Brätte 2: Kål, Kruspersilja och Vinterportlak

Då dessa plantor är utplanterade nu (kommer inlägg om det!) så ska jag på nytt fylla pluggbrättena med jord och nya fröer, för att alltid ha nya plantor att kunna sätta ut ända fram till vintern!

/Mia

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett potatis experiment

Kallbänk

Min första varmbänk!