Nu gror det i växthuset!

Denna vecka har vintersådderna börjat gro i växthuset. Eftersom det varit några nätter med någon enstaka minusgrad så har jag lagt en fiberduk över det som börjat titta upp.

Av vintersådderna jag gjorde i januari så har spenaten nu kommit, hjärtbladen syns nu i tre rader.

Lite svåra att urskilja, men mitt i bilden syns tre små spenatplantor på rad.

Av de kålsorter som såddes de första dagarna i mars (se inlägg från 3 mars,2017) har nu Blå kålrabbi, Kålrot, Pak choi och Svartkål börjar gro. Man kan även se att Blomkål och Brysselkål är på väg.

Så nu tittar jag in i växthuset minst en gång om dagen och ser vad som är på gång. Viktigt att inte glömma vattna nu när dagarna är varma och det torkar snabbt i växthuset.

Detta är min första erfarenhet av vintersådd, och nu när det börjar gro är jag helt såld! Det är så häftigt att grönsaker gror utomhus redan i mitten av mars! Fortsättning följer...

/Mia

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett potatis experiment

Kallbänk

Min första varmbänk!